Albert Darboven
Foto: HN – Matej Slávik
Albert Darboven ze čtvrté generace majitelů známé značky kávy, vidí byznys s tímto nápojem jako perspektivní. Rizikem podnikání v oboru je podle něj snad jen rostoucí poptávka po kávě v Asii, která žene její cenu nahoru a také burzovní spekulanti. Firma investovala v Česku 60 milionů korun do nového sídla. Kromě Evropy hodlá Darboven expandovat i v USA.

Německou firmu, která obchoduje s kávou, kávovými produkty, čajem a horkou čokoládou, J. J. Darboven založil v roce 1866 pradědeček Alberta Darbovena. Čtvrtá generace v rodinné firmě, která působí od roku 1991 i v Česku pracuje s ročním obratem kolem 300 milionů eur. V Německu je jedním z lídrů trhu, svoji pozici posiluje i v Česku.

Po uchycení v gastro segmentu zejména se značkou Alfredo Espresso se teď více zaměřuje i na maloobchod. Na něj cílí především se značkou Mövenpick.

Její nejnovější investice je právě v tuzemsku. V Chrášťanech u Prahy vyroste na jaře příštího roku nová distribuční hala a administrativní sídlo české pobočky za 60 milionů korun. Při příležitosti položení základního kamene stavby poskytl Albert Darboven exluzivní rozhovor pro Hospodářské noviny.

HN

Ještě na vás čeká 90 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Máte již předplatné? Přihlaste se.
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.