Radlery si mladí lidé často berou na piknik.
Foto: HN – Matej Slávik
Piva ochucená limonádou, pivní speciály, piva z minipivovarů. Důkazy, že se vkus českých pivařů mění. Místo toho, aby denně pili jednu desítku za druhou jako jejich otcové, mladší generace konzumentů oceňují nové druhy piv. Trh se jim musí přizpůsobit.

V Česku dochází k posunu generací. Dobře je to poznat zejména na pivním trhu. Smíchat si pivo s limonádou znamenalo ještě před pár lety vrchol pivního barbarství.

Dnes se pijou pivní mixy po statisících hektolitrech. Raketový nástup radlerů je ale jen jedním z důkazů toho, že se české pivní preference začaly měnit.

Dochází k posunu generací,tvrdí Jan Veselý, výkonný ředitel Českého svazu pivovarů a sladoven. Vůdčí společenskou roli hraje totiž generace okolo pětatřiceti čtyřiceti let. Právě oni vypijí v celkovém objemu nejvíc piva, a proto určují pravidla hry na trhu. Od předchozí generace se liší jak nižším množstvím spotřeby, tak otevřeností k novinkám.

HN

Ještě na vás čeká 80 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Máte již předplatné? Přihlaste se.
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.