Báňský spěšný vlak projíždějící Ostravsko‑karvinským revírem mívá každou letní sobotu a neděli vyprodáno. Po starých důlních vlečkách a bývalé Košicko‑bohumínské dráze urazí zhruba 60 kilometrů, zastaví pouze u vodní jámy Žofie v Orlové, kde ještě stojí zachovalá těžní věž ze 30. let minulého století. Mezi cestujícími z celého Česka, kteří se dvouapůlhodinové vyhlídkové jízdy s výkladem účastní, jsou i pamětníci, již na dolech pracovali.

„Je to úžasné prolínání historie a současnosti,“ říká zapáleně Ladislav Antalec. „Ostravu projíždíme částí, která už je zrekultivovaná, sem tam je ještě nějaká památka. Jede se kolem Dolu Michal nebo přes Petřvald. Člověk jede lesem a najednou na něj vykoukne široká cesta a uvědomí si, že to byla historicky trať.“ Nebýt pětatřicetiletého muže s nepřehlédnutelnou kšticí kudrnatých vlasů a Slezského železničního spolku, který založil, vyhlídkový vlak by nejspíš nikdy nevyjel.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se