Zbývaly zhruba dva týdny do loňských Vánoc, když David Kapsia a jeho lidé připravili první várku sudů piva Tvarg. V prostorách historického velkobystřického pivovaru nedaleko Olomouce panovala dobrá nálada. Vše bylo připraveno k rozvozu do hospod po celém kraji. Ve stejný den však vláda zvýšila stupeň tehdy ještě platného protipandemického systém PES ze třetího na čtvrtý a restaurace po několika týdnech uvolnění mohly opět otevřít pouze prodejní okénka.

Většinu piva tak bylo třeba stáčet do lahví. Kapsiu to ale nezaskočilo. Dnes dvaatřicetiletý podnikatel svůj projekt minipivovaru Tvarg propojeného s výrobou tvarůžků rozjel jen krátce před tím, než propukla pandemie, a byl tak na nejrůznější překážky zvyklý. Problémy se naopak snažil otočit ve svůj prospěch: „Využili jsme toho, že byli lidé doma, a rozjeli kampaň na sociálních sítích. Když jsme šli později ven s našimi tvarglemi, stála na ně tady dvacetimetrová fronta,“ říká muž, který vystudoval marketing, a než se začal zabývat pivem, pracoval jako kameraman pro fotbalovou Sigmu Olomouc.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se