Číňané za námi chodí na každém veletrhu s nabídkou že nám bundu ušijí za 20 dolarů, říká zakladatel Tilaku Roman Kamler.
Foto: Radek Vebr
Bundy Tilak mají úspěch nejen mezi náročnými fanoušky outdooru, nosí je také členové Horské služby. Oblečení z továrny v podhůří Jeseníků se daří i v Japonsku. Zakladatel značky Roman Kamler s outdoorovým byznysem začal už v 80. letech, kdy si šitím spacáků vydělával na horolezecké expedice.

Západní stěna monumentální žulové hory Ketil na jihu Grónska měří neuvěřitelných 1450 metrů. Dokonce i mezi horolezci populární El Capitan v amerických Yosemitech je vysoký „pouze“ 900 metrů. „Navíc když spadnete na El Capitanu, za chvíli pro vás přiletí vrtulník, v Grónsku nepřijde nikdo,“ říká Roman Kamler, který před deseti lety strávil ve stěně Ketilu čtyři dny a tři noci. Sedmapadesátiletý muž má na svém kontě mimo jiné i výstup na sedmitisícovku Chan Tengri v Kazachstánu, zdolání grónského obra přesto řadí výš. Po Ketilu dokonce pojmenoval jednu z bund, které vyrábí jeho outdoorová firma Tilak. Podnik, který Kamler po revoluci založil v Šumperku, míří na lidi podobného ražení, jako je on sám. Mezi horolezci a outdoorovými nadšenci se Tilak stal synonymem kvality a za bundu ušitou v podhůří Jeseníků neváhají zaplatit i částky přesahující deset tisíc korun.

Tilak ale není populární pouze mezi lidmi, kteří v jeho bundách z nepromokavého prodyšného Gore‑Texu lezou po skalách nebo vyrážejí na polárnické výpravy. Podnik z pětadvacetitisícového města na severu Moravy dokázal prorazit i v Japonsku, kde, jak Kamler s nadsázkou podotýká, je největší outdoorovou akcí třídenní rockový festival pod horou Fudži. „Jsme tam už deset let a naši distributoři říkají, že to něco znamená. Značek, které zasvítí jednu sezonu a pak skončí, je prý v Japonsku plno,“ říká podnikatel. Japonci jsou ochotní za kvalitní oblečení zaplatit, přestože si bundy z Tilaku pořizují spíš na cestu do práce. Tamější zimy dokážou být velmi mrazivé.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 90 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • Pravidelné speciály v digitální podobě
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Nevybrali jste si? Přejděte na všechny nabídky předplatného HN.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.