K atmosféře výlučnosti přispívá základní podmínka členství: pro vstup do Clubhousu musí zájemce dostat osobní pozvání od stávajícího uživatele sítě.
Foto: Shutterstock
Americká sociální síť, na níž si lidé nepíšou, ale mluví spolu, oslnila svět. Služba je dostupná jen na pozvání a člověk si tu může osobně popovídat třeba i s Elonem Muskem. Příslib exkluzivity přilákal miliony zájemců, v poslední době se však příliv nových členů zpomalil. Zajímavých figur na Clubhousu ubývá a jeho popularita klesá. Americkému projektu se přesto podařilo rozjet nový trend ve světě sociálních sítí.

Den nastartujete rozhovorem o umělé inteligenci „tváří v tvář“ s předním americkým vývojářem, u oběda pak s několika politiky proberete aktuální kauzu výbuchu ve Vrběticích. Odpoledne strávíte poslechem motivační přednášky zaměřené na osobní rozvoj, a pokud ještě nemáte dost, připojíte se na lekci angličtiny. Večer po diskusi s úspěšným českým byznysmenem zakončíte ve skupině, kde se předčítají pohádky dětem. A když vás nic z toho nechytne, můžete se jednoduše přidat k tlachání v „růmce“ založené vaším kamarádem. Vše se tu děje naživo, včetně odpolední přednášky. Nějak tak vypadá jeden den na sociální síti Clubhouse, která v posledních měsících zaujala miliony lidí z celého světa včetně desítek tisíc Čechů. Na pouze rok starou službu, jež zatím žije jen z peněz investorů a dostat se na ni je možné pouze na pozvání, navíc donedávna byla oficiálně přístupná jen přes iPhone, to ale vůbec nejsou špatná čísla.

S propuknutím globální pandemie Clubhouse rychle zazářil, členství s puncem exkluzivity a možnost „osobního“ on-line setkání s celebritami zabraly. Jeho hvězda ale v poslední době trochu pohasla. Přesto to vypadá, že se Clubhousu ve světě sociálních sítí podařilo etablovat nový fenomén hlasových rozhovorů. „Clubhouse možná nepřežije. Zůstane po něm ale právě důraz na audiosložku, s kterou teď začínají experimentovat Facebook nebo Twitter. Jak moc bude tenhle přístup úspěšný, zatím zůstává otázkou,“ míní Josef Šlerka, odborník na studium sociálních sítí z Univerzity Karlovy.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 90 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.