Když se loni na jaře manažeři britského Audioboomu rozhodli svoji firmu prodat, aby získali kapitál na její další expanzi, čekalo je zklamání. Světově významného producenta a distributora podcastů, krátkých zvukových pořadů šířených on‑line, tehdy nikdo nechtěl. Teď Audioboom zažívá mnohem veselejší časy. Podle nedávno zveřejněných čísel meziročně navýšil tržby o pětinu bezmála na 27 milionů dolarů (575 milionů korun). Jeho pořady tvořené pro fotbalovou Premier League či televizi BBC v aplikacích streamingových služeb Apple Podcasts či Spotify každý měsíc poslouchá na 25 milionů lidí z celého světa.

S nástupem koronaviru do Audioboomu nikdo neinvestoval ze strachu z nejistého vývoje. Podcasty lidé do té doby obvykle poslouchali při cestě do práce nebo během návratu z ní. Čekalo se, že popularita mluveného slova začne klesat. Opak je ale pravdou: lidé si podcasty krátí volný čas, jenž jim zbývá vedle home officu, mnohem více než dřív.

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se