Co bych ti tak ještě řekla? Podle vědců neseme krajně nelibě předčasné přerušení rozhovoru. Proto se podvědomě snažíme druhé takového zklamání ušetřit a konec konverzace odkládáme.
Foto: Shutterstock
Koronavirová pandemie podtrhla význam kvalitní komunikace. K důležitým dovednostem patří i správné načasování konce rozhovoru. Z obavy, že jej "ustřihneme" předčasně, často sklouzáváme ke zbytečnému tlachání. Nejnovější výzkumy dokazují, že v pravou chvíli končí jen jeden z 50 rozhovorů. A je jedno, zda mluvíme s blízkým člověkem nebo s cizincem.

Adam Mastroianni nesnáší akademické diskuse. Během studií psychologie na Oxfordu při nich přesto trávil nekonečné hodiny. Ukončit jalovou konverzaci mu přišlo nezdvořilé, a tak v ní trpně pokračoval. Sám sebe opakovaně přistihl, jak omílá pořád dokola jedno a to samé, jen aby hovor neskončil z jeho popudu. Jednou ho napadlo, že takhle možná vnímají rozhovor i lidé, se kterými mluví. Třeba je také jim trapné riskovat předčasné ukončení rozhovoru a ten se pak mění v prázdné žvanění bez konce.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 90 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.