Slunce jasná světů jiných. Hvězda TOI 451, jež stojí ve středu zkoumané planetární soustavy, je v mnohém podobná našemu Slunci (na snímku).
Foto: Shutterstock
Tělesa v objevené hvězdné soustavě, jež jsou mnohem mladší než Slunce a Země, umožní zkoumat raný vývoj planetární atmosféry.

Kdybychom si Slunce představili jako 76letého muže, bude jeho nově objevený souputník starý jako dvouleté batole. Právě takový věkový rozdíl − ovšem v kosmických rozměrech − od sebe dělí naši Sluneční soustavu od soustavy hvězdy, jejíž existenci zdokumentovali vědci z americké vesmírné agentury NASA a vysoké školy Dartmouth College. Soustava se nachází v souhvězdí Eridanu, jednom z největších, která jsou viditelná ze Země. Astronomové hvězdu soustavy nazvali TOI 451 a podobně nepoeticky pojmenovali i trojici planet, které kolem ní obíhají: TOI 451 b, c a d.

HN

Ještě na vás čeká 70 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Máte již předplatné? Přihlaste se.
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.