Pavla Kotašková s partnerem při zařizování bytu mnohokrát navštívili Ikeu. A když se pár z Prahy neshodl na výběru nábytku na místě, pomohl papírový katalog. "Sesbírali jsme několik ročníků, listovali jimi a dívali se na daný nábytek přímo v sestaveném obýváku nebo na různé možnosti jeho modulace," popisuje sedmatřicetiletá žena, jež pracuje v administrativě. V katalogu na lesklém papíře našli inspiraci pro kuchyň a část dětského pokoje. Mohli se podívat i na webové stránky švédského nábytkáře, ale katalog byl příjemnější. A když splnil svůj úkol, skončil v knihovničce na toaletě.
Příběhy
Sedmdesát let listování je u konce. Ikea se loučí se svým katalogem, který byl úspěšný jako Bible nebo Harry Potter

První katalog Ikea vydala roku 1950 v nákladu 285 tisíc kusů. Toho definitivně posledního, letošního, tiskla 40 milionů.
Foto: IKEA
Ikea přestane vydávat papírový katalog, který od roku 1950 působil jako inspirace nejprve pro statisíce Švédů a posléze pro miliony lidí na celém světě. Firma chce lépe využít digitální technologie a přilákat mladší generace.
HN
Máte již předplatné? Přihlaste se.