Než si Radim Malinić založil ve Velké Británii živnost a zůstal v zemi natrvalo, dva roky hlídal teenagery v rodině v anglickém Southamptonu na jihu země. Potom nastoupil do grafické firmy. Přes den pracoval pro ni, v noci na projektech pro vlastní klienty. Loga, plakáty, letáky a ilustrace Radima Maliniće od počátku vynikaly svěží originalitou a nápaditostí. Brzy se mu ozývali zákazníci z celého světa. Když se Malinićovi dařilo, přestěhoval se v roce 2009 do Londýna, kde koupil dům a založil rodinu. Své profesní i životní zkušenosti shrnul do série knih určených grafickým designérům i dalším lidem v tvůrčích povoláních. Přes internetové portály a v kamenných knihkupectvích se jich po celém světě zatím prodalo téměř 40 tisíc výtisků.
Rozhovor
Denně napíšu aspoň jeden mail, o kterém si myslím, že by mi měl pomoci k růstu, říká grafický designér Malinić

Když přijde klient se svým příběhem, dá se téměř matematicky vypočítat, jak by měl návrh pro něho vypadat, říká Radim Malinić.
Foto: Henrik Knudsen
Vydal se do Anglie v roce 2000 s kytarou přes rameno a jedním kufrem v zavazadlovém prostoru autobusové linky spojující Prahu s Londýnem. Chtěl se zdokonalit v angličtině a probádat ostrovní scénu alternativní hudby. Nakonec v Británii zůstal a prosadil se jako grafický designér. Pracuje pro značky Nike, Decléor, Dolby, Světový fond na ochranu přírody (WWF) či americkou agenturu pro zahraniční pomoc USAID.
HN
Máte již předplatné? Přihlaste se.