Zařízení schopná ovládat letadla bez pomoci lidské posádky se v letectví využívají už od 20. let minulého století. Zvláště v civilních letounech jsou přitom stále k vidění staré analogové autopiloty vyvinuté před desítkami let. Důvodem je vysoká pořizovací cena novějších typů těchto přístrojů, jež dosahuje až půl milionu korun. Náklady zvyšuje i fakt, že dosud bylo třeba otestovat a certifikovat nové autopiloty pro každý typ letadla zvlášť.
Technologie
Češi jako první vyvinuli autopilot pro malá letadla, který lze ovládat přes dotykový displej

Nový autopilot firmy Honeywell, na jehož vývoji se podíleli vědci z pražského ČVUT, je vůbec prvním zařízením tohoto druhu pro menší letouny, které lze ovládat za pomoci dotykového displeje.
Foto: ČVUT
Brněnská pobočka firmy Honeywell spolu s ČVUT vytvořila digitální autopilot pro letadla, jako je Cessna. Nové zařízení urychlí certifikaci menších letounů.
HN
Máte již předplatné? Přihlaste se.