Hledání work-life balance je jednodušší pro ty, kteří se se zavřením škol nemusí starat o děti.
Foto: Shutterstock
Práce z domova, home office, teleworking, vzdálená práce či remote work. Ať už se to nazývá jakkoliv, s podzimní vlnou koronavirové pandemie je zpět něco, co do mnoha českých domácností i firem vtrhlo nečekaně a bez přípravy na jaře, doprovázené dočasným uzavřením škol. Bylo to náročné pro všechny. Stala se od jara práce z domova běžnou součástí života, nebo se jí Češi a jejich zaměstnavatelé spíš bojí?

Pokud by manažerka prodeje Ivana Obstová ze start-upu productboard měla shrnout svoji jarní zkušenost z práce z domova, jejíž druhá vlna přišla kvůli pandemii na podzim, tak je v zásadě jednoduchá: "Lidé si musí uvědomit work-life balance. Je potřeba věnovat pozornost tomu, aby se člověk neoddělil od firmy, ale ani od každodenního života."

reklama

To je jednodušší pro ty, kteří se se zavřením škol nemusí starat o děti. "S ohledem na situaci v rodině si každý mohl a může zvolit, zda zůstane pracovat z domova, nebo přijde do kanceláře. Otcové od malých dětí se snaží do kanceláře spíš chodit, zatímco ti, kteří bydlí sami, pracují většinou z domova," shrnul jarní zkušenost Martin Burián, ředitel softwarové firmy Fragaria. "Aktuálně pracuje vzdáleně v průměru tak 75 procent zaměstnanců, přičemž přibližně polovina přijde do kanceláře aspoň jeden den v týdnu," řekl HN na konci září.

Ivana Obstová nabízí těm, kteří na jaře zjistili, že doma pracují moc, anebo naopak málo, a teď se bojí, že home office budou hůře zvládat, svůj recept. "Osobní a pracovní čas se prolíná, v průběhu dne si udělám volno, abych mohla jít vyvenčit pejska nebo si uvařit oběd. Mně funguje plánování, neplánovat si během dne jen pracovní část, ale i osobní aktivity, abych věděla, že tento den chci stihnout třeba něco v domácnosti nebo setkání s někým známým nebo zařizování věcí, které jsou důležité," řekla Obstová, která šéfuje na dálku sedmi lidem svého týmu a zatím žije sama a nemá rodinu.

Z pracovního benefitu noční můra?

HN

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Máte již předplatné nebo registraci? Přihlaste se.
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.