"Když ve firmě, která má hodně rozptýlený systém rozhodování, vyberete nejlepší lidi a oni zase další, začnou se dít opravdu skvělé věci," píše zakladatel Netflixu Reed Hastings ve své knize.
Foto: Reuters
Predátorské prostředí, kde vás rozcupují. Ale také obří platy a neomezená dovolená. Netflix je mimořádně úspěšná firma i díky tomu, že funguje jinak. Její šéf a zakladatel svou mantru nyní sepsal do knížky. Jeho filozofie není pro každého, čtení je to ale podnětné.

Byl závěr roku 2018, pár dní po Vánocích, a Reed Hastings, zakladatel a šéf Netflixu, zvedl telefon, aby zavolal Tedu Sarandosovi, svému kamarádovi a kolegovi, s nímž největší internetovou televizi světa vybudoval. Chtěl mu coby obsahovému řediteli pogratulovat k mimořádně úspěšnému závěru roku: kritici se rozplývali nad černobílým dramatem Roma a diváci šíleli z thrilleru Bird Box se Sandrou Bullockovou.

"Úchvatných šest týdnů," řekl Hastings. A Sarandos odpověděl: "Jo, všichni jsme měli při výběru šťastnou ruku!" A pak vysvětlil, co má na mysli: že Reed vybral jeho, on zase svého podřízeného a ten další kolegyně, které vybraly Romu a Bird Box do portfolia Netflixu.

Reed Hastings epizodu zmiňuje v nové knize No Rules Rules, v níž popisuje svou radikální manažerskou filozofii.

"Když ve firmě, která má hodně rozptýlený systém rozhodování, vyberete nejlepší lidi a oni zase další, začnou se dít opravdu skvělé věci," píše čerstvě šedesátiletý byznysmen, který Netflix založil v roce 1997. "Abyste zajistili, že ve firmě budete mít skutečně jen ty nejschopnější, musíte být ale připraveni na těžká rozhodnutí. Jedním z důvodů, proč se to ve většině podniků nedaří, je, že jejich lídři podřízeným vštěpují, že jsou rodina. Jenže tým špičkových talentů není rodina. Rodina totiž drží při sobě bez ohledu na výkony jednotlivých členů," zdůrazňuje Hastings, jehož aktuální bestseller zařadil deník Financial Times mezi šest nejlepších ekonomických titulů roku 2020.

No Rules Rules (česky kniha zatím nevyšla, název by se dal volně přeložit jako Pravidlo je, že nejsou pravidla) má ambici stát se povinnou četbou manažerů a podnikatelů. To, co na jejích šesti stech stranách Hastings popisuje, sice nejde automaticky překlopit do kterékoli firmy, rozhodně to jsou ale inspirativní kroky a nápady.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 60 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • Pravidelné speciály v digitální podobě
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Nevybrali jste si? Přejděte na všechny nabídky předplatného HN.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.