"Když ve firmě, která má hodně rozptýlený systém rozhodování, vyberete nejlepší lidi a oni zase další, začnou se dít opravdu skvělé věci," píše zakladatel Netflixu Reed Hastings ve své knize.
Foto: Reuters
Predátorské prostředí, kde vás rozcupují. Ale také obří platy a neomezená dovolená. Netflix je mimořádně úspěšná firma i díky tomu, že funguje jinak. Její šéf a zakladatel svou mantru nyní sepsal do knížky. Jeho filozofie není pro každého, čtení je to ale podnětné.

Byl závěr roku 2018, pár dní po Vánocích, a Reed Hastings, zakladatel a šéf Netflixu, zvedl telefon, aby zavolal Tedu Sarandosovi, svému kamarádovi a kolegovi, s nímž největší internetovou televizi světa vybudoval. Chtěl mu coby obsahovému řediteli pogratulovat k mimořádně úspěšnému závěru roku: kritici se rozplývali nad černobílým dramatem Roma a diváci šíleli z thrilleru Bird Box se Sandrou Bullockovou.

"Úchvatných šest týdnů," řekl Hastings. A Sarandos odpověděl: "Jo, všichni jsme měli při výběru šťastnou ruku!" A pak vysvětlil, co má na mysli: že Reed vybral jeho, on zase svého podřízeného a ten další kolegyně, které vybraly Romu a Bird Box do portfolia Netflixu.

reklama

Reed Hastings epizodu zmiňuje v nové knize No Rules Rules, v níž popisuje svou radikální manažerskou filozofii.

"Když ve firmě, která má hodně rozptýlený systém rozhodování, vyberete nejlepší lidi a oni zase další, začnou se dít opravdu skvělé věci," píše čerstvě šedesátiletý byznysmen, který Netflix založil v roce 1997. "Abyste zajistili, že ve firmě budete mít skutečně jen ty nejschopnější, musíte být ale připraveni na těžká rozhodnutí. Jedním z důvodů, proč se to ve většině podniků nedaří, je, že jejich lídři podřízeným vštěpují, že jsou rodina. Jenže tým špičkových talentů není rodina. Rodina totiž drží při sobě bez ohledu na výkony jednotlivých členů," zdůrazňuje Hastings, jehož aktuální bestseller zařadil deník Financial Times mezi šest nejlepších ekonomických titulů roku 2020.

No Rules Rules (česky kniha zatím nevyšla, název by se dal volně přeložit jako Pravidlo je, že nejsou pravidla) má ambici stát se povinnou četbou manažerů a podnikatelů. To, co na jejích šesti stech stranách Hastings popisuje, sice nejde automaticky překlopit do kterékoli firmy, rozhodně to jsou ale inspirativní kroky a nápady.

HN

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Máte již předplatné nebo registraci? Přihlaste se.
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.