Pojďme si tykat! Kamarádky Anna (vlevo) a Ema se shodují v tom, že kdyby si s učiteli mohly tykat, stala by se pro ně škola mnohem přátelštějším prostředím.
Foto: HN – Libor Fojtík
V nudě jarní karantény jednou probíraly, co je štve ve škole. A pak se Anna Marie Pešková (15) a Ema Pohlová (15) rozhodly, že své frustrace z toho, jak se na ně neustále valí velké množství často nesmyslného učiva, jež nestíhají chápat a ani je nebaví, popíšou v dopisu adresovaném ministrovi školství. Ten jim zatím neodpověděl, dopis ale vzbudil velký ohlas veřejnosti.

Anna Marie Pešková a Ema Pohlová jsou patnáctileté sousedky z pražské Uhříněvsi. Chodily spolu do školky, kde začaly společně tancovat, a je to činnost, které se věnují dodnes a také je nejvíc baví. Zatímco Anna chodí na základní školu ve své čtvrti od první třídy, Ema už škol kvůli neshodám s učiteli i nespokojeností s výukou vyzkoušela víc. Poslední dva roky chodí do alternativní ScioŠkoly, která její nároky splňuje. V dopise adresovaném ministru školství dívky například kritizují to, že se učí dopodrobna pravěk, ale jen málo moderní dějiny, nebo vysvětlují, že se jim nelíbí známkování, protože je stresuje a nevyjadřuje přesně to, kolik se toho naučily (celý dopis si můžete přečíst zde). A navrhují konkrétní změny.

reklama
HN

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Máte již předplatné nebo registraci? Přihlaste se.
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.