Podle RVP, přesto hravě se učí například na louňovické základní škole.
Foto: HN – Honza Mudra
Nemusí zvonit, výuka nemusí probíhat v předmětech, ze savců lze probrat jen kočku. To všechno školy mohou.

V minulých týdnech rozhýbal veřejnou debatu dopis dvou patnáctiletých studentek ministrovi školství, který jsme zveřejnili v HN. "Za naši dosavadní školní docházku jsme se v dějepise už třikrát učili o pravěku, o kterém nikdo přesně neví, jak to bylo, ale nikdy o komunismu nebo o osobnostech, jako byl například Hitler nebo Stalin," začínají hned v úvodu a žádají ministra školství, aby s tím něco udělal.

reklama

Problém je, že ministr školství už s tím něco udělal, a to již velmi dávno. Ministryně Petra Buzková v roce 2005 zrušila školní osnovy a zavedla Rámcové vzdělávací plány (takzvané RVP), které daly školám volnost v tom, jak budou co učit. Stát určil pouze minimum, a to nikoliv množství učiva, ale výstupů z něj. Jedná se spíše o dovednosti, které má žák ovládnout. Podle RVP si školy sestavují vlastní vzdělávací plány, co budou učit, kdy to budou učit, ale i kolik času tomu budou věnovat.

HN

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Máte již předplatné nebo registraci? Přihlaste se.
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.