Velká hlava plná malých nezbedností. Medkův obraz z roku 1960. Tehdy zamířil k abstrakci.
Foto: Národní galerie
Podle existenciálního obrazu Nahý v trní se jmenuje retrospektivní výstava Mikuláše Medka, kterou zahájila Národní galerie. Dílo malíře, jenž je už 46 let po smrti, ukazuje ve třech budovách v co největším možném celku.

Do časů, kdy na české výtvarné scéně poutají nebývalou pozornost zvěsti o stylizovaných lidských pohlavních orgánech, které sochař David Černý právě představuje v pražské galerii DSC, vstoupila minulý týden velká retrospektivní výstava malíře Mikuláše Medka. Jako kdyby v pravou chvíli chtěla upozornit, že není až tak podstatné, co člověk nosí mezi nohama, ale co je hluboko v něm i vysoko nad ním.

HN

Ještě na vás čeká 95 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Máte již předplatné? Přihlaste se.
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.