Ředitele francouzského koncernu LVMH Bernarda Arnaulta francouzská média často označují za "vlka v kašmírovém rouchu". Jen málokterá přezdívka dokáže lépe vystihnout jednasedmdesátiletého muže, který se proslavil svým dravým podnikatelským stylem. "Jsem velmi soutěživý. Vždycky chci vyhrát," říká otevřeně milovník šachů, pro kterého je byznys tak trochu jako šachová partie. Nebojí se riskovat, překvapovat soupeře ani dělat nečekané kroky. A jeho přímá, často agresivní strategie se mu vyplácí. Zhruba za 30 let se mu podařilo takřka z ničeho vybudovat největšího výrobce luxusního zboží na světě, který produkuje jak kožené kabelky, tak šampaňské, drahé boty nebo parfémy.
Příběhy
Životní obchod vlka v kašmírovém rouchu míří k soudu. Nejbohatší Evropan rozehrál riskantní partii o šperkařství Tiffany

"Jsem velmi soutěživý. Vždycky chci vyhrát," říká Bernard Arnault, jenž stojí v čele LVMH, největšího luxusního koncernu na světě. Akvizice amerického šperkařství Tiffany ale uvízla na mrtvém bodě.
Foto: Profimedia
Nejbohatší Evropan Bernard Arnault zhruba za třicet let dokázal vytvořit největší luxusní společnost na světě LVMH. Má pověst ostrého vyjednávače a byznysmena, který se nebojí riskovat. Největší obchod své kariéry, převzetí amerického šperkařství Tiffany, ale rodák z francouzského Roubaix zatím nedokázal dotáhnout do konce.
HN
Máte již předplatné? Přihlaste se.