"Jsem velmi soutěživý. Vždycky chci vyhrát," říká Bernard Arnault, jenž stojí v čele LVMH, největšího luxusního koncernu na světě. Akvizice amerického šperkařství Tiffany ale uvízla na mrtvém bodě.
Foto: Profimedia
Nejbohatší Evropan Bernard Arnault zhruba za třicet let dokázal vytvořit největší luxusní společnost na světě LVMH. Má pověst ostrého vyjednávače a byznysmena, který se nebojí riskovat. Největší obchod své kariéry, převzetí amerického šperkařství Tiffany, ale rodák z francouzského Roubaix zatím nedokázal dotáhnout do konce.

Ředitele francouzského koncernu LVMH Bernarda Arnaulta francouzská média často označují za "vlka v kašmírovém rouchu". Jen málokterá přezdívka dokáže lépe vystihnout jednasedmdesátiletého muže, který se proslavil svým dravým podnikatelským stylem. "Jsem velmi soutěživý. Vždycky chci vyhrát," říká otevřeně milovník šachů, pro kterého je byznys tak trochu jako šachová partie. Nebojí se riskovat, překvapovat soupeře ani dělat nečekané kroky. A jeho přímá, často agresivní strategie se mu vyplácí. Zhruba za 30 let se mu podařilo takřka z ničeho vybudovat největšího výrobce luxusního zboží na světě, který produkuje jak kožené kabelky, tak šampaňské, drahé boty nebo parfémy.

reklama
HN

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Máte již předplatné nebo registraci? Přihlaste se.
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.