Straubel má za sebou první úspěch, když pro svou relativně malou firmu získal podporu velkých jmen investičního světa.
Foto: Reuters
To nejdražší a nejnebezpečnější na elektromobilech jsou jejich baterie. Jeffrey Brian Straubel, bez jehož technologických vychytávek by Tesla nebyla tam, kde je, proto vymýšlí, co s tím. Do jeho firmy, která se věnuje recyklacím starých baterií z mobilních telefonů, elektrokol nebo automobilových hybridů, už mu peníze poslali Bill Gates nebo Jeff Bezos.

Z dnešního pohledu to působí až komicky, ale v roce 2000 to bylo něco: červené Porsche 944, rok výroby 1984, ujelo 400 metrů za 17,28 sekundy, tedy rychlostí zhruba 128 kilometrů v hodině. Že na tom není nic mimořádného? Jenže to Porsche bylo elektrické a doma v sanfranciské garáži si ho s pomocí dvou desítek 12voltových baterií zbastlil tehdy čtyřiadvacetiletý nadšenec Jeffrey Brian Straubel. Sporťák měl sice dojezd jen třicet kilometrů a na trať ho raději dotlačili, na světový rychlostní rekord to ale stačilo. Ve stuttgartském ústředí Porsche si tehdy mladého inženýra s titulem ze Stanfordovy univerzity nevšimli, to až mnohem později, když už jeho um a nápady, jak dostat auta do otáček s pomocí elektřiny, využil jiný elektromobilní nadšenec: Elon Musk.

HN

Ještě na vás čeká 90 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Máte již předplatné? Přihlaste se.
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.