Opravdu pěkné prodejny s módním oblečením v Česku podle něho přibývají pomalu, přesto se mu za poslední léta podařilo v Praze vybudovat módní akci s mezinárodním přesahem. Lukáš Loskot, muž, který před šesti lety kývl na nabídku ekonoma a mecenáše Václava Dejčmara pořádat tehdy ještě začínající Mercedes-Benz Prague Fashion Weekend, v rozhovoru pro Hospodářské noviny mluví o tom, jak z víkendové přehlídky módy ve stanech udělal jednu z prestižních společenských událostí roku, která teď už trvá celý týden.

Vrátil se také k tomu, jaké strasti kvůli koronaviru prožíval v souvislosti s letošním ročníkem. Začíná dnes (v pátek), centrum bude v bývalém klášteře svatého Gabriela na Smíchově a návrháři si mohli vybrat, zda budou prezentovat jarní, či podzimní kolekci. Prozradil, že jedna z nich, která loni prezentovala pouze nahé modely, má letos přichystánu druhou část trojdílného příběhu, už s oblečením.

HN: Letošní Fashion Week se koná za mimořádné situace. Pár týdnů před březnovým termínem jarní edice jste byli nuceni kvůli koronaviru akci odložit. Neproblesklo vám v tu chvíli hlavou, že je pro letošek konec?

Okamžitě jsme začali jednat. Nejdříve jsme akci posunuli z března na květen. Byli jsme jedni z prvních, kteří se takto rozhodli na základě vývoje událostí, byť to nebylo jednoduché. Květnovou edici jsme pak na základě jasných vládních nařízení museli zrušit. Nakonec jsme sloučili odloženou jarní a nadcházející podzimní edici do jedné.

HN: Původně mělo dorazit několik zahraničních hostů, mezi nimi i slavný francouzský módní návrhář a ikona luxusní obuvi Christian Louboutin. Přijede?

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se