Letní slavnosti staré hudby dokazují, že v předromantické, hlavně barokní hudbě je možno neustále objevovat, vynalézavě spojovat a hledat souvislosti. Ostatně za celou dobu své existence se tento festival dokázal obejít třeba bez takového evergreenu, jakým je Vivaldiho cyklus Čtvero ročních období," glosovala loni na začátku srpna kritička Věra Drápelová 20. ročník festivalu, jenž je "skromný, ale co do tvořivosti nesmírně inspirativní". Chválou nešetřili ani další znalci a především publikum, které vyprodalo všechna představení včetně Večera pro krále v Rudolfinu. Při tomto závěrečném koncertu, inspirovaném slavnostmi na dvoře francouzského krále Ludvíka XV., excelovala britská sopranistka Katherine Watsonová a tradičně skvělé bylo Collegium Marianum. Vystoupení tohoto souboru patří vždy k vrcholným okamžikům festivalu.
Kultura
Stará hudba je supermoderní, domnívá se Jana Semerádová, která historické hudbě věnuje respektovaný festival

Flétnistka Jana Semerádová založila festival Letní slavnosti staré hudby před jedenadvaceti lety. Letošní ročník připravila na téma „nobilitas“ – urozenost či ušlechtilost.
Foto: Petra Hajská
Ač s pozměněným programem a téměř bez zahraničích hostů, 21. ročník Letních slavností staré hudby se letos v Praze přece jen koná a zachová i všech sedm koncertů. "Lepší je mít naději, že věci budou zase minimálně tak, jak jsme zvyklí," říká zakladatelka festivalu Jana Semerádová.
HN
Máte již předplatné? Přihlaste se.