Motor a mozek. Martin Hofmann (vlevo) ztvárnil energického herce a disidenta Pavla Landovského jako protipól váhavého, hloubavého Havla v podání Viktora Dvořáka.
Foto: Bontonfilm
Celovečerní životopisný snímek Havel ukazuje dramatika, disidenta a budoucího prvního polistopadového prezidenta republiky v až příliš strnulé zkratce. Je plný symbolů, ale bez života.

Muž s knírkem přikuluje sud v areálu pivovaru, vystaven posměchu ostatních pracantů. Dávají mu najevo, že mezi ně nepatří. Kníratý intelektuál nervózně postává, poslouchá jejich špičkování a pak nesměle pronese: "Nemohli byste mi taky říkat vole?" Václav Havel očima scenáristy, režiséra a producenta Slávka Horáka a v podání Viktora Dvořáka je v životopisném dramatu váhavý, nerozhodný nekňuba, který má problém zapadnout do kolektivu. Horák nechtěl natočit pomník velikána. To se mu nepochybně povedlo. Bolestivým paradoxem jeho díla je však to, že při snaze udělat z ikony člověka vymazal vše ostatní.

reklama
HN

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Máte již předplatné nebo registraci? Přihlaste se.
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.