V hudebním průmyslu panoval ještě v lednu optimismus. Podle odhadů poradenské společnosti PricewaterhouseCoopers měl letošek přinést tržby 28,83 miliardy dolarů z koncertů a 28,79 miliardy dolarů z prodeje nahrané hudby. Do roku 2024 se pak měly tržby dostat na stejnou úroveň, jakou měly před tím, než se začala hudba pirátsky stahovat. Růst měly především příjmy z koncertů. Není divu, kompaktní disky jsou za zenitem. Jen v USA loni propadl prodej CD o 12 procent a kleslo i legální stahování hudby o 17,6 procenta, uvádí Americká asociace nahrávacího průmyslu. Ale už mnohem dříve publikum rezignovalo na vlastnictví hmotných nebo digitálních nahrávek a začalo dávat přednost různým aplikacím s předplatným, jako je třeba Spotify − obrovská hudební knihovna, kterou by si nikdo sám nedokázal doma vybudovat.
Kultura
Hledá se účinná vakcína pro hudební průmysl po pandemii. Mohou to být hudební knihovny jako Spotify či internetové přenosy

Jako kdyby americké sesterské trio Haim chtělo obalem své právě vydané desky Women In Music Pt. III říct: O hudební nosiče už není zájem, přešly jsme na salámy.
Foto: Columbia Records
Také svět populární hudby začíná sčítat ztráty způsobené koronavirovou pandemií. Podle odhadů Světového ekonomického fóra přineslo zastavení koncertů a nahrávání hudby propad až deset miliard dolarů.
HN
Máte již předplatné? Přihlaste se.