Fotograf Antonín Kratochvíl po sametové revoluci nechyběl téměř u žádného válečného konfliktu. Tento snímek pořídil roku 2003 v Iráku.
Foto: Antonín Kratochvíl / Galerie hlavního města Prahy
Proslulý fotograf s americkým pasem a desítkami cen Antonín Kratochvíl má velkou výstavu v pražském Domě U Kamenného zvonu. Jeho černobílé fotoeseje patří k nejlepšímu, co od 70. let minulého století přinesla světová fotožurnalistika.

Když manželka fotografa ­Antonína Kratochvíla v nedávném dokumentu režisérky Andrey Sedláčkové líčí, jaké noční můry její muž zažíval po návratu z krizových zón, jde jen o mrazivou historku. O poznání silnější je procházet se mezi Kratochvílovými fotografiemi a zblízka spatřit syrově zachycenou, bezútěšnou rea­litu, již někteří lidé zakoušejí třeba celý život a kterou fotograf malou chvíli sdílel.

reklama
HN

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Máte již předplatné nebo registraci? Přihlaste se.
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.