Architektovi Martinu Rajnišovi bylo ve čtvrtek 16. května pětasedmdesát let. Tři čtvrtiny století. Měl by už být vlastně starý. Avšak není. Každý, kdo se s ním setká, zjistí, že je v něm pořád něco mladistvého, neokoralého, ba cosi až vitálně dětského, co u většiny lidí po sedmdesátce nevidíte. Je to asi jiskrou, která v něm pořád žhne, kdykoliv připravená přerůst v pořádný oheň. Nebo tím, že nechce dělat kompromisy a věnuje se jen tomu, čemu skutečně věří. Je opravdový bohém, enfant terrible české architektury: co na srdci, to na jazyku, kdykoliv a kdekoliv, bez zábran a bez ohledu na mínění ostatních.
Především je ale velkým talentem s vysokým stupněm výtvarného citu. Ještě před třicítkou spolu s Johnem Eislerem a Miroslavem Masákem navrhl pražský obchodní dům Máj, který se stal ikonickou, dnes památkově chráněnou budovou. V devadesátých letech vymyslel fungující urbanistický koncept Nového Smíchova, který rozsáhlou odumírající průmyslovou periferii přeměnil v životaschopnou část metropole. Načež udělal něco, co si dovolí jen málokdo. Opustil úspěšnou architektonickou kancelář, které se hrnuly zakázky, a vydal se na cesty.
Co se dočtete dál
- Do jakých míst se Martin Rajniš vydal, když opustil úspěšnou architektonickou kancelář?
- S jakým druhem architektury skončil, když se vrátil z cest?
- Kdo je to Arwid van Nordland?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Nově všechny články v audioverzi