Mluv lokálně, nakupuj globálně
Foto: Shutterstock

Je hezká, neměla by ale být zaklínadlem," řekl o lokálnosti Pavel Štěpánek, manažer restaurace Mlýnec. U nového menu Marka Šády jsme mluvili o surovinách pro špičkové restaurace. Ty dnes často řeší dilema: módní lokálnost se samozřejmě dávno stala zaklínadlem, jenže Česko pořád "lokálně" neprodukuje tolik různých kvalitních surovin jako Francie nebo Německo. Restauracím tak nezbývá než držet lokální příběh a nakupovat v zahraničí. Chovají se politicky, řekněme.

Štěpánek je politicky ještě korektní ve srovnání se Zdeňkem Pohlreichem nebo Janem Punčochářem; prvně jmenovaný mi řekl, že v Česku považuje lokálnost za "oblbování lidí", zatímco podle druhého jde o "blbost". Zaprvé se naše zemědělská produkce stále vypořádává se 40 lety komunistického temna, kdy kvantita trumfovala kvalitu. A zadruhé je Česko malá země s jedním podnebím a bez moře, takže se vám skutečně lokální menu vejde na jeden menší list papíru.

reklama
HN

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Máte již předplatné nebo registraci? Přihlaste se.
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.