Autorky projektu Tike Helena Záleská (vpravo) a Petra Krhutová (vlevo)
Foto: HN – Jiří Zerzoň
Rády kombinují cyklistiku s kempováním, a tak si vyrobily Tike - superlehký cyklostan, který se staví přímo na kolech. Svým obyvatelům poskytne přístřeší a bicykly ochrání před krádeží. Autorky s projektem zvítězily v ostravském akceleračním programu Green Light.

Startup Show završila 23. února několikaměsíční výběry a školení v rámci ostravského akcelerátoru pro inovativní nápady Green Light. Jako vítěze publikum i odborná porota vybraly cyklostan Tike Heleny Záleské a Petry Krhutové, kterému jako konstrukce poslouží místo tyček dva bicykly. Tím jsou kola zároveň ochráněna před noční krádeží.

S usměvavými blondýnkami se setkáváme v průmyslovém areálu Dolní oblast Vítkovice. Zatímco opuštěné doly v centru moravskoslezské metropole zejí prázdnotou, tento bývalý industriální gigant na okraji města ožívá – zabydlují se tu kavárny, vědecké expozice, umělecké ateliéry i showroomy. My zamíříme do Maryčky, oblíbené kavárny v kreativní čtvrti Provoz Hlubina.

Strojvůdkyně cyklistka

"Baví nás příběhy lidí, kteří po světě jezdí třeba trabantem nebo na motorkách. Chtěly jsme proto vyzkoušet také jiné cestování než vlakem nebo autem," líčí Helena Záleská. Bývalá strojvůdkyně, která byla v 25 letech první řidičkou vlaků Leo Express, tak před časem přesedlala z vlaků na kola. Se svou partnerkou Petrou vymyslela Tike – superlehký cyklostan.IMG 1905

"Hodně jezdíme na kole. Zatím jen po Česku, ale plánujeme cestu do Skandinávie a na vícedenní cesty je zkrátka potřeba stan," navazuje Petra Krhutová z Ostravy, původem geodetka, nyní odborná konzultantka farmaceutické společnosti a studentka Podnikové ekonomiky a managementu na Slezské univerzitě. A tak se loni na jaře zrodila myšlenka stanu vhodného na cesty, jehož konstrukci by tvořily samotné bicykly. 

Cyklostan Tike má dvě části a staví se tak, že se nejdříve rozprostře a připevní vnitřní část, která udává, jak daleko od sebe mají kola být. Na sedla a řídítka se nasadí chrániče, kola se překlopí a upevní k zemi, přiváže se k nim vnitřek stanu a poté se kola s vnitřní částí schovají pod vnější část stanu, takzvané tropiko.

Chystáme stan i pro cyklistu samotáře

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 70 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.