Martin Horák (uprostřed nahoře) se svým týmem, který vymyslel virtuálního kouče Fosh pro skateboardisty.
Foto: HN – Tomáš Škoda
Dvaadvacetiletý Martin Horák se svým týmem vymyslel zařízení, které po připnutí na skateboard změří rychlost jízdy, výšku skoku nebo porovná triky. Díky propojení přístroje s internetem skateboardisté mohou vzájemně soutěžit - i na dálku. S projektem Fosh tým vyhrál startupovou soutěž a získal prostředky k vývoji i možnost pracovat v moderním coworkingu.

Jako vývojáři z "technologického centra České republiky" se představují brněnští autoři skateboardového kouče Fosh, kteří nedávno zvítězili v jedné ze startupových soutěží. Díky výhře se usídlili v technologickém parku na Králově Poli.

Vedle rušné křižovatky tu stojí komplex moderně vyhlížejících budov, Technické muzeum a také místní fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. Právě na ní studuje už čtvrtým rokem dvaadvacetiletý Martin Horák, který se svým týmem zařízení na porovnávání jízdy i triků na skateboardu vymyslel. A v prosinci za něj získal cenu poroty i diváků akceleračního programu JIC Starcube.

Nejsme skejťáci z parku

Se studentem oboru Automatizační a měřicí technika se setkáváme v prostorách Jihomoravského inovačního centra (JIC), kde soutěž start-upů probíhala. "Součástí výhry byla kromě peněžní odměny a konzultací s experty také možnost rok pracovat ve zdejším coworkingovém centru. Je tady úplně všechno, skvělé zázemí pro vývoj projektů," říká rodák z Olomouce a nadšeně ukazuje na 3D tiskárnu.

Za skateboardovým projektem Fosh stojí pětičlenná parta: Michal Sládeček, Petr Chmelař, Adam Leitgeb, Jan Henneberg a konečně Martin Horák. "Známe se už z olomoucké střední školy. Všichni jsme pak přešli na vysokou do Brna a částečně jsme spolu i bydleli," vypráví mluvčí a lídr týmu. "Nejsme klasičtí skejťáci z parku. Skateboardy a longboardy využíváme spíš jako dopravní prostředky. Dva z nás jezdí na skateboardu odmalička a zbytek se začal učit triky se začátkem projektu," směje se.start-up Fosh

Fosh získal název z poangličtěné zkratky slova fošna, jak se prkna označují. Autoři ho představují jako kombinaci legendární skateboardové hry Tony Hawk Pro Skater, sportovní aplikace Runtastic a dnes už trochu skomírajícího fenoménu PokémonGO.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 70 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • Pravidelné speciály v digitální podobě
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Nevybrali jste si? Přejděte na všechny nabídky předplatného HN.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.