Výstava ve veřejném prostoru – na českobudějovickém náměstí Přemysla Otakara II. – podle architekta Jana Šépky.
Foto: Tomáš Malý
16. 9. 2016 00:00
Sdílet
Dům na jedné noze, stezka v oblacích, archeopark zakopaný do země. A také proměněné náměstí či viadukt...
Podle Adama Gebriana se začíná blýskat na lepší časy. Čeští architekti sbírají odvahu si hrát.
A investoři se nebojí jejich nápady realizovat.
Legendární francouzský designér Philippe Starck v roce 2007 na přednášce v kalifornském Monterey popsal brutálně jednoduše svůj pohled na světový vývoj. Časově ho rozdělil pouze na dvě periody − osvícenství a barbarství. Dvě období, která po sinusoidě pravidelně přecházejí z jednoho do druhého.
V období osvícenství, tedy kultury, je možné zkoušet různé nové věci, přístupy, experimentovat, hrát si, bavit se, riskovat. Když ovšem nastane krize, barbarství, všechno ztuhne, začnou se řešit základní lidské potřeby a hravý design, architektura, ty musí jít stranou.
HN
Ještě na vás čeká
95 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.
Zadejte prosím platný e-mail.Tento e-mail je již použit. Zadejte jiný nebo se přihlaste
Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.
Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.
Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.
Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:
Platba kartou
Rychlá online platba
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.