Kampaň Evropský týden mobility má za cíl motivovat lidi k využívání alternativních způsobů dopravy s menším dopadem na životní prostředí - Ilustrační foto.
Foto: Archiv Rekola
Evropský týden mobility motivuje veřejnost k využívání dopravních prostředků s menším dopadem na životní prostředí. Kampaň probíhá už popatnácté, zapojuje se do ní zhruba třicítka českých měst. Každé z nich vytváří k akci vlastní doprovodný program.

Spolu s životní úrovní roste automobilová doprava a problémy v ovzduší. Na to poukazuje i kampaň Evropský týden mobility, která probíhá od 16. do 22. září a letos se koná už popatnácté. Jejím cílem je motivovat veřejnost, aby pro přesun po městě využila jiné dopravní prostředky, než je třeba u části populace tolik oblíbený osobní automobil. Tématem letošního ročníku je Chytrá a udržitelná mobilita – investice pro Evropu.

Projekt upozorňuje na komplikovanou dopravní strategii v celé Evropě, která by se dala v mnohém zlepšit. V praxi to znamená především omezit počet automobilů v ulicích a dát více prostoru prostředkům městské hromadné dopravy, cyklistům a chodcům. Předchůdcem kampaně byl v minulosti Evropský den bez aut iniciovaný Evropskou komisí. Ten od roku 2000 připadá na 22. září a v současné době týdenní akci zakončuje.

HN

Ještě na vás čeká 60 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Máte již předplatné? Přihlaste se.
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.