Data nadrcená nazpaměť, často spojená s nicneříkajícími jmény. To je obraz výuky dějepisu na nemalé části českých škol. Na to, že minulost je třeba vnímat jinak než jen pouhá čísla, upozorňuje stále více projektů. Podle nich je třeba, aby čeští žáci začali o minulosti přemýšlet v souvislostech, které si však kolikrát ze školních lavic neodnesou.

"Děti musí dobře znát dějiny, aby chápaly, co se děje dnes. Jen tak si mohou vytvořit vlastní názor," říká autor hry Československo 38-89 reflektující zlomové body českých dějin v minulém století Vít Šisler. 

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se