FoMO neboli strach, že něco zmeškáme (anglicky Fear of Missing Out), definoval roku 1996 Dr. Dan Herman, mezinárodně uznávaný specialista na marketingové strategie a chování spotřebitelů. Od té doby jej zkoumá jako významný socio-kulturní fenomén.

Syndrom se projevuje vnitřní potřebou člověka neustále sledovat, co se kolem něj děje. Zjednodušeně řečeno, FoMO v nás vzbuzuje touhu být nepřetržitě ve střehu. Toho nejčastěji dosahujeme prostřednictvím internetu a sociálních sítí, kde čerpáme informace o společenských událostech, přátelích i přátelích našich přátel. 

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se