Dan Vávra, videoherní scenárista, designér a spolumajitel firmy Warhorse Studios
Foto: HN – Jan Rasch
Dan Vávra je otcem nejúspěšnější české počítačové hry Mafia, které se prodaly miliony kusů po celém světě. Podle něj byly husitské války prvním českým odsunem Němců. Český selský rozum je efektivnější než západní korporátní kultura a pokrok je dílem hrstky jednotlivců.

Co vás to napadlo, vyvíjet zrovna hru, jejíž příběh se odehrává na Sázavě v roce 1403? Myslíte, že to, řekněme, hráče z Ameriky osloví?

Jsem vlastenec. A myslím si o sobě, že jsem obchodník, a pochopitelně jsem nad tím, jestli to bude atraktivní i pro cizince, hodně uvažoval. A jsem přesvědčený, že ano. Většina Čechů si myslí, že ne. Že nikoho nezajímáme. Můj mnohokrát opakovaný argument zní, že Williama Wallace taky nikdo na světě neznal − dokud o něm Mel Gibson nenatočil velkofilm. A stejné je to s Žižkou nebo s kteroukoliv zajímavou postavou českých dějin. Prostředí hry, která se, jak jste zmínil, odehrává na Sázavě, je takové univerzálně evropské, takže na hráče z jiných zemí našeho kontinentu by nemělo působit cize. A také třeba v Japonsku mají evropský středověk hrozně rádi. Konečně je to i zajímavé období našich dějin, okolo kterého se dá dobře vykonstruovat příběh.

reklama
HN

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Máte již předplatné nebo registraci? Přihlaste se.
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.