Energie v plechovce.
Foto: Shutterstock
Moc je vlastně nepijeme, ale na výběr máme nadprůměrné množství značek. Proč se do výroby energetických nápojů pouští stále více českých firem? Češi ročně průměrně vypijí asi o osm litrů méně než třeba Rakušané.

Energy drinky si Jakub Hladík nikdy nekupoval, ale jednou neměl za volantem čas na jídlo, a tak po takovém nápoji sáhl. Nabral prý síly na půl dne a prázdný obal si doma symbolicky položil na poličku. "Vešlo by se tam ještě dalších 150 plechovek a nápad byl na světě. Dnes jich mám plnou místnost. Před časem jsem přesáhl počet tři tisíce a přestal počítat." Doma teď má největší sbírku obalů od energy drinků v Česku. Nové kousky si vozí z cest po světě, totéž vyžaduje po svých přátelích. Založil stránku Energy-drinks.cz, kde se o novinky a trendy dělí s fanoušky. Časem se na něj začali obracet sami výrobci. "Baví mě na tom především možnost nakouknout do zákulisí. Nečekal jsem, že budu chodit ochutnávat první vzorky nových variant několik měsíců před uvedením do prodeje a říkat výrobcům, jakým směrem se ubírat. Firmy se také snaží mít na mých stránkách co nejdříve recenzi."

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 90 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.