Energy drinky si Jakub Hladík nikdy nekupoval, ale jednou neměl za volantem čas na jídlo, a tak po takovém nápoji sáhl. Nabral prý síly na půl dne a prázdný obal si doma symbolicky položil na poličku. "Vešlo by se tam ještě dalších 150 plechovek a nápad byl na světě. Dnes jich mám plnou místnost. Před časem jsem přesáhl počet tři tisíce a přestal počítat." Doma teď má největší sbírku obalů od energy drinků v Česku. Nové kousky si vozí z cest po světě, totéž vyžaduje po svých přátelích. Založil stránku Energy-drinks.cz, kde se o novinky a trendy dělí s fanoušky. Časem se na něj začali obracet sami výrobci. "Baví mě na tom především možnost nakouknout do zákulisí. Nečekal jsem, že budu chodit ochutnávat první vzorky nových variant několik měsíců před uvedením do prodeje a říkat výrobcům, jakým směrem se ubírat. Firmy se také snaží mít na mých stránkách co nejdříve recenzi."
Téma
Češi v průměru vypijí pouze dva litry energetických nápojů za ročně. Proč ale byznys s energií v plechovce stále roste?

Energie v plechovce.
Foto: Shutterstock
Moc je vlastně nepijeme, ale na výběr máme nadprůměrné množství značek.
Proč se do výroby energetických nápojů pouští stále více českých firem?
Češi ročně průměrně vypijí asi o osm litrů méně než třeba Rakušané.
HN
Máte již předplatné? Přihlaste se.