Přijdete na recepci hotelu, pozdravíte anglicky mluvícího dinosaura a vybavení pokoje si objednáte přes tablet. V Japonsku se otevřel první hotel obsluhovaný roboty.

Henn-na Hotel se dá přeložit podle stanice CNN jako "zvláštní hotel". A nezvyklý opravdu je. Japonsky mluvícím hostům na recepci s ubytováním pomůže humanoid, který vypadá jako pohledná japonská recepční.

Na anglicky mluvící hosty čeká za pultem mluvící dinosaurus. Podle vedení hotelu jsou nezvyklí recepční zábavnými a inteligentními společníky.

Pokoje jsou vybaveny střídmě. Pokud hostům něco chybí, mohou si další vybavení objednat přes tablet. Nechybí tu ale malý robot, který hostům řekne, kolik je hodin, jaké je venku počasí a zhasne světlo, napsal magazín Time.

Teplota v pokoji se automaticky nastavuje podle toho, jaké teplo vyzařuje samotný host. Hotel je napojený na solární panely a využívá další nízkoenergetická zařízení.

Místo fixních cen se tady hotelové pokoje budou dražit. Cena by se měla pohybovat mezi 60 dolary za jednolůžkový pokoj (asi 1500 korun) po 153 dolarů za pokoj pro tři (v přepočtu 3800 korun). Hotel ale nabízí i luxusnější ubytování, upřesnila stanice CNN.  

Hotel otevřený v polovině června nabízí 72 pokojů. Stejný počet nových pokojů se chystá na příští rok. Podle Hideo Sawady, prezidenta zábavního parku Huis Ten Bosch, kde hotel stojí, by roboti měli představovat 90 procent hotelových zaměstnanců. 

Roboti výrazně šetří provozní náklady, přesto ale nemohou zastat všechnu práci. Lidé jsou stále potřeba, například stelou postele nebo sledují záznamy na bezpečnostních kamerách.

Síť hotelů by se podle ambicí ředitele Sawady měla rozšířit a cílem je mít tisíc hotelů po celém světě, kde budou roboti mluvit i v dalších jazycích než jen japonštině a angličtině.