Žebříček 23 evropských měst, jež se nejlépe starají o kvalitu ovzduší v městské dopravě, sledoval devět kritérií: úspěch ve snižování lokálních emisí, nízkoemisní zóny, podporu městské hromadné dopravy, podporu chůze a cyklistiky, dopravní politiku, zdroje emisí mimo dopravu, využívání ekonomických pobídek, transparentnost a komunikační politiku nebo přístup měst k "čistým" automobilům.

Celkové pořadí

1. Curych
2. Kodaň
3. Vídeň
4. Stockholm
5. Berlín
6.–9. Helsinky, Londýn, Paříž, Stuttgart
10.–11. Amsterdam, Graz
12.–13. Düsseldorf, Lyon
14.Brusel
15.–17. Barcelona, Milán, Praha
18.–21. Dublin, Glasgow, Madrid, Řím
22. Lisabon
23. Lucemburk

Hodnocení českého hlavního města oceňuje kvalitu a cenu městské hromadné dopravy, jejíž využívání patří k nejvyšším v Evropě. V dobrozdání se uvádí, že roční objemy polétavého prachu byly v Praze v minulých letech celkově pod úrovní limitů Evropské unie a počet dnů s nadlimitními hodnotami se snižoval. Přesto ale počet takových dnů překračoval přípustné unijní hodnoty.

V letech 2008–2012 se Praha potýkala s trvale nadlimitní emisí oxidu dusíku, i když hodnoty se snižovaly. Nepotvrzená data z let 2013–2014 podle zprávy naznačují další pokles koncentrace jak polétavého prachu, tak i oxidu dusíku. Lze prý očekávat, že se tyto údaje podaří dostat pod hranici unijních norem.

Zpráva pozitivně hodnotí fakt, že české hlavní město hodlá v příštím roce zavést nízkoemisní zóny, které dokument označuje za "velký krok kupředu". Nedostatkem je naproti tomu nízký počet cyklostezek, i když město plánuje jejich délku v příštích letech významně prodloužit.

V hodnocení třiadvaceti evropských metropolí zaostala za Prahou města jako Madrid, Řím nebo Lisabon. Jako úplně poslední se na žebříčku ocitl Lucemburk.

Více informací o žebříčku najdete na těchto stránkách.