Kdosi kdysi definoval pojem „kultovní“ jako něco, co má „málo lidí hodně rádo“. Benediktu Taschenovi se povedlo celou věc upravit. Jeho knihy má hodně lidí hodně rádo. A pak je málo lidí, kteří je mají rádi natolik, že jsou za ně schopni dát opravdu velké peníze. To je byznysové tajemství jednoho z nejznámějších globálních vydavatelství. Nakladatelství Taschen, jež dokázalo povýšit vydávání knížek na umění.
Fenomén
Taschen: Je prakticky jisté, že nikdy nevydáme fotky nahých jeptišek

Knihy od Taschena jsou samy o sobě uměním svého druhu. Podle mnoha novinářů i proto, že dokonale kombinují vysoké a nízké.
Foto: TASCHEN / Ellen von Unwerth
Benedikt Taschen vzal knihy, umění a sex a udělal z nich byznys, který nemá konkurenci.
Je to naprostý šílenec, vyjádřil se o něm s láskou fotograf Helmut Newton, kterému Taschen pomohl ke světové proslulosti systematickým vydáváním jeho knih.
Jeho genialita spočívala mimo jiné v tom, že když byly knihy o umění drahé, dokázal je prodávat levně. A jakmile pak začaly být levné zásluhou mnoha jeho napodobitelů, prodával je už draze.
HN
Máte již předplatné? Přihlaste se.