Na fotbalovém mistrovství světa se nebude vést boj jenom na zeleném trávníku. Pro koncerny, které vyrábějí sportovní oblečení a obuv, je šampionát příležitostí uhájit nebo dobýt co nejlepší postavení na trhu.
"Fotbal je příliš komerční. Dříve jsme hráli pro lásku ke klubovému a reprezentačnímu dresu," prohlásil kdysi portugalský kanonýr Eusébio da Silva Ferreira, zvaný Černá perla z Mosambiku. Ani letošní, již dvacáté mistrovství světa nebude jen o gólech, ale i o dresech. Ne však o lásce k nim, nýbrž o logu na nich.
Zatímco stovky milionů fanoušků budou po celém světě držet palce svým týmům, šéfům koncernů vyrábějících sportovní oblečení, obuv a potřeby Philu Knightovi a Herbertu Hainerovi půjde především o jedno: dominanci nad mnohamiliardovým trhem s dresy a kopačkami. V jejich zápase se utká americký Oregon s německým Herzogenaurachem – Nike s Adidasem.
HN
Ještě na vás čeká
90 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.
Zadejte prosím platný e-mail.Tento e-mail je již použit. Zadejte jiný nebo se přihlaste
Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.
Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.
Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.
Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:
Platba kartou
Rychlá online platba
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.