Poptávka po česneku z Číny klesá
Foto: Paul Matthew Photography, shuttershock.com
Pokud by známá pohádka Sůl nad zlato měla mít své ryze české pokračování, mělo by se v něm nově zlato vyvažovat česnekem. A to nejen kvůli vysoké ceně, kterou tato tradiční zelenina vypěstovaná v české zemině má, ale i kvůli tomu, jak pozoruhodně blízká je srdcím českých spotřebitelů.

Právě česnek se stal symbolem touhy Čechů po kvalitních a ryze českých potravinách. Pokud totiž zástupci obchodních řetězců chtějí ilustrovat to, jak vycházejí vstříc poptávce tuzemských zákazníků po domácích produktech, vždy - doslova - sáhnou po česneku.

Touha po pravém českém česneku zároveň není v protikladu k zálibě ve slevách a levných potravinách. I když suma kolem dvou set korun za kilogram česneku násobně převyšuje třeba cenu exotického ovoce dováženého přes půl světa, nákupem několika paliček česneku obvykle nikdo nezchudne.

Ale česnečka, bramborák či topinka má rázem tu správnou národní vůni i chuť. Češi postupem let přišli na to, že i když jsou paličky z Číny na pohled pěkné, chuťově nejsou to pravé.

reklama
HN

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Máte již předplatné nebo registraci? Přihlaste se.
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.