Martina Sáblíková v Soči
Foto: ČTK
Vedle sportovců soupeří v Soči o pozornost i světové módní značky. Zatímco dřív byla loga společností, jako je Adidas a Nike, vidět na každém kroku, dnes je vystřídala jména Armani, Lacoste nebo Ralph Lauren.

Když na sáňkařskou dráhu v Soči nastupoval závodník ostrovního státu Tonga, mohlo znalcům módního průmyslu přijít jeho jméno povědomé: Bruno Banani. Stejný název má populární německá značka spodního prádla. Nejde ale o náhodnou shodu. Právě z popudu firmy totiž jeden z nejbizarnějších příběhů letošních her vznikl.

Závodník Tonga se ve skutečnosti jmenuje Fuahea Semi. Jméno po módní značce přijal v rámci marketingové propagace. Přestože na sáňkařské dráze skončil až ve čtvrté desítce, je možná známější než vítězové, a cíl – zviditelnit svého sponzora – splnil vrchovatě.

Byť je případ Bruna Bananiho extrémní, ukazuje, jak důležité jsou dnes olympijské hry pro výrobce oděvů. Velký důraz na olympiádu kladou i jiné módní domy, přestože nevolí zdaleka tak agresivní strategii. Ralph Lauren, Lacoste, Bogner nebo Giorgio Armani – návrháři všech těchto světoznámých značek se podíleli na oficiálních olympijských kolekcích různých zemí.

HN

Ještě na vás čeká 90 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Máte již předplatné? Přihlaste se.
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.