Pavilon představující práci architektonických kočovníků Zahy Hadid a Piera Luigi Nerviho na minulém bienále
Foto: Archdaily.com
Každý ze třiceti pavilonů připravených pro bienále v Benátkách má nést stopu po konkrétní národní architektuře té které země. "Je to šance předvést českou architekturu ve světle, které není známé," říká Jakub Potůček z Národní galerie.

Píše se rok 1914. Secese definitivně ztratila dech, následuje moderna a přísný funkcionalismus. I tak si ale jednotlivé státy zachovaly vlastní architektonickou tvář. Při překročení hranic bylo jasné, nachází-li se cestovatel ve Švýcarsku nebo třeba v Japonsku.

Po sto letech je tomu kvůli globalizaci opačně, týmy architektů křižují po světě a nechávají svůj otisk napříč světadíly.

Právě na hledání originality národních stylů se chce zaměřit holandský architekt Rem Koolhaas, který coby kurátor dostal na starost bienále architektury v Benátkách 2014. Teď se hledá česká expozice.

HN

Ještě na vás čeká 80 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Máte již předplatné? Přihlaste se.
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.