Kdy se z koňaku stalo luxusní zboží? Ještě na počátku 19. století, kdy se dotvářela mapa slavných koňakových domů, nebyla zdaleka všechna brandy ukládána do sudů, aby zrála. Velkou část jí obchodníci rovnou vyvezli, aby ji pak v cílové destinaci naředili a jako levné zboží prodali dál. Tak, jako to bylo na počátku, kdy destilace šťávy z hroznů umožnila zvednout zisky z obchodu prostě proto, že na lodích zabrala méně místa. (Více zde.)

Stále více výrobců si ale uvědomovalo, že i brandy stárnoucí v sudech má své výhody. A co víc, začali je oceňovat i konzumenti. V roce 1817 požádal princ z Walesu a pozdější britský král Jiří IV. společnost Hennessy, aby pro něj vytvořila very superior old pale koňak, jenž dal v podstatě vzniknout celé kategorii, dodnes označované jako V.S.O.P.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se