Jean Marc Lacave, prezident slavné šampaňářské značky Veuve Clicquot Ponsardin, prodává sny v láhvi.
Foto: Archiv společnosti
Proč je nakupování luxusního zboží iracionální a proč se šampaňské neomrzí, ani když ho pijete každý den, vysvětluje Jean Marc Lacave. Prezident slavné šampaňářské značky Veuve Clicquot Ponsardin umí luxus prodat nejen Evropanům, ale také na asijských trzích, které jsou v tomto ohledu nejslibnější.

Když Jean Marc Lacave vchází do sklepa, kde chce návštěvě ukázat největší poklady vinařství Veuve Clicquot Ponsardin, musí se ve dveřích důkladně sehnout. Skoro dvoumetrový prezident remešského vinařského domu tady hostům předvádí také vína, která ve zdejších regálech odpočívala dlouhá desetiletí. Mezi lahvemi jsou třeba i nalezenci z vraku lodi, která se v devatenáctém století potopila v Baltském moři nedaleko ostrova Aland.

Když po mnoha letech potápěči starý vrak zkoumali, našli v podpalubí bedny se šampaňským. Tekutý náklad uskladněný léta na dně chladného moře pocházel mimo jiné právě ze sklepů Veuve Clicquot, jednalo se o lahve plněné mezi lety 1782 a 1788.

HN

Ještě na vás čeká 90 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Máte již předplatné? Přihlaste se.
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.