Pšeničná piva, piva typu ale a piva stařená v sudu. České pivní trh hledá nové produkty pro staré i nové spotřebitele.
Foto: Shutterstock
Pivovary se pouštějí do nových experimentů. Letos poprvé se bude prodávat pod značkou velkého pivovaru pšeničné v láhvi, malé pivovary slaví úspěch s pivy typu ale. Nové příchuti testují pivovary i u radlerů, i když největší růst už má tento trh za sebou. Co budeme pít letos v létě?

Pivní trh má před sebou zajímavé časy. Skončila absolutní nadvláda českého ležáku. Jeho výstav klesá a pivovary nahrazují výpadky alternativami, které by ještě před pár lety končily neúspěchem. Teď ale jejich zákazníci přišli na to, že chtějí experimentovat.

Že to celé v roce 2011 spustily mixy piva s ovocnou šťávou, to je známá věc. Staropramen jen od května do prosince 2011 prodal 109 tisíc hektolitrů svého Cool Lemon a ovládl 98 procent trhu. O rok později už mu patřilo jen 50 procent trhu s pivními mixy a radlery, to jak se na nový trh ve velkém pustila konkurence, prodej pivních mixů od Staropramenu ale narostl o 326 procent.

reklama
HN

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Máte již předplatné nebo registraci? Přihlaste se.
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.