Dnes přesně v jedenáct to vypukne. Letošní mladé víno se od té chvíle bude moci prodávat jako svatomartinské. Tedy ne všechno víno, ale pouze to, které prošlo certifikací Vinařského fondu, který je držitelem stále úspěšnější značky na českém trhu.

Pro mladá vína ji poskytuje vinařům registrovaným v České republice, jejichž vzorky prošly odborným hodnocením. Ty se pak v obchodech objeví s logem v podobě Martina na koni a s nápisem Svatomartinské 2012 na etiketě.

„Jsou to vína, která díky svému mládí přejímají některé charakteristické vlastnosti hroznů. Jsou v nich intenzivně cítit primární aromata, i když jsou mnohem subtilnější než u starších vín,“ říká Jaroslav Machovec z Vinařského fondu. „Typická je pro ně svěžest.“

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se