Zákaznické karty a slevové kupony jsou oblíbeným způsobem, jak ze zákazníků "vytáhnout" cenná data.
Foto: Thinkstock.com
Kolik vyděláváte? Kde bydlíte? Kolik máte dětí? Na jaké weby chodíte? Obchodní řetězce o nás vědí víc, než si možná myslíme. Za pomoci pokročilých statistickým metod se snaží dát dohromady mnohem více než jen přehled zboží, které jejich zákazník rád nakupuje.

Jméno muže, který se stal nevědomým průkopníkem našeho dnešního vědění, co o nás „oni“ vědí, se v análech nepíše. Je známo jen tolik, že před sedmi lety – do ruda rozzloben – navštívil jednu z prodejen obrovského řetězce Target v americkém státě Minnesota.

„Proč pořád posíláte mojí dceři TOHLE?“ šermoval prý manažerovi před očima hrstí letáků nabízejících výhodný nákup těhotenského zboží, mateřských šatů a dětských dupaček. „Je teprve na střední, to ji snad chcete k jinému stavu navádět?“

reklama

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Máte již předplatné nebo registraci? Přihlaste se.
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.