Jiří Málek provozuje se společníkem firmu, která prodává potraviny od českých farmářů.
Foto: HN – Matej Slávik
Zakladatel první kamenné farmářské prodejny nebere trhy jako konkurenci. Jiří Málek je vnímá spíš jako jiný druh prodeje. Jeho dlouhodobým cílem je vybudovat síť prodejen, která pokryje všechna krajská města a většinu okresních. Plánuje vytvořit síť čtyřiceti až padesáti prodejen.

Jako malý snil Jiří Málek o práci v kanceláři. Přišla mu vždy důležitá a prospěšná. Když už si ale tento "sen" plnil dvanáct let, rozhodl se s tehdejším kolegou pro změnu. V roce 2010 proto v Praze založili Český grunt, první kamennou farmářskou prodejnu, jejíž sortiment tvoří jen výrobky vypěstované tuzemskými farmáři. V celé republice teď už pod značkou Český grunt funguje patnáct provozoven, všechny formou franšíz.

"Když jsme seděli s kolegou v restauraci, napadlo nás, že bychom chtěli opustit prostředí velkých společností. Chtěli jsme mít určitě vlastní firmu, ale přemýšleli jsme, co nabízet. Plány vznikaly u dobrého jídla a to nám nakonec přišlo i jako zajímavý byznys. Jídlo máme rádi a je to relativně i bezpečné, protože jíst se bude pořád," popisuje Jiří Málek prvotní plány.

HN

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Máte již předplatné nebo registraci? Přihlaste se.
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.