Legendární limonáda dala podobu symbolu amerických Vánoc. Veselý tlouštík v červeném se poprvé objevil na reklamních plakátech v roce 1931.
Foto: Coca-Cola
V roce 1919 ukládal pan Ernest Woodruff do bankovního trezoru v New Yorku záruku za půjčku, která mu umožnila získal kontrolu nad společností Coca-Cola. Byl to tajný recept na výrobu už tehdy legendární tmavé limonády. V té době za sebou měla více než 50 let existence.

Své tajemství si pečlivě chránil už vynálezce Coca-Coly. Atlantský lékárník John Pemberton svůj recept, ze kterého se stal později jeden z největších zlatých dolů na světě, zřejmě celá léta nosil jen v hlavě. Svěřil ho jen Asu Candlerovi.

Ten od něj v roce 1891 jeho firmu zásobující černou limonádou koupil a začal ze společnosti Coca-Cola budovat pozdějšího celosvětového giganta.

(V té době vlastně nic neukazovalo, jaký potenciál může výroba limonády podle Pembertonova receptu mít, i když prodej utěšeně rostl. Pryč byly doby, kdy jediná lékárna v Atlantě prodávala devět lahví Coca-Coly denně.

Tento první rok se roční prodej pohyboval zhruba kolem 50 dolarů a nedokázal pokrýt ani náklady na reklamu, které se v prvním roce prodeje vyšplhaly na 70 dolarů.)

reklama
HN

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Máte již předplatné nebo registraci? Přihlaste se.
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.