Českou Miss 2011 se stala osmnáctiletá blondýnka Jitka Nováčková
Foto: ceskamiss.cz
Českou Miss v tříhodinovém přímém přenosu v sobotu na Primě sledovalo 820 tisíc lidí, loni přitom soutěž na Nově vidělo přes 1,7 milionu diváků.

České televizní publikum se nadále drolí. Poté, co novácká Česko-Slovenská SuperStar zatím jen jednou dosáhla milionové hranice sledovanosti (a diváci namísto talentových show stále častěji přepínají na normalizační seriály v čele s Majorem Zemanem a Ženou za pultem na digitální TV Barrandov).

Teď na roztříštění televizního publika doplatila i Česká Miss.

Raději přírodu, nežli krásky

Jindy spolehlivé divácké lákadlo, jakým soutěž krásy po léta byla, uplynulou sobotu v hlavním vysílacím čase v televizi Prima vidělo jen 820 tisíc lidí. Loni přitom stejné klání organizované Michaelou Maláčovou vidělo přes 1,7 milionu diváků. Tehdy ale přenos vysílala televize Nova.

S komerční jedničkou televizního trhu se Maláčová, která je nyní majitelkou obou soutěží krásy a spojila je do jediné víc než tříhodinové show, loni rozešla a soutěž "přestěhovala" právě na Primu.

Teď se ukazuje, že to možná byla chyba – Česká Miss například na Primě neměla tak zřetelnou marketingovou propagaci, jakou jí dříve zajišťovaly masivně nasazované upoutávky a předěly na Nově, která tradičně už několik týdnů před konáním Miss zásobila diváky nekonečnými medailony soutěžících a upoutávkami na samotný přenos.

Na konkurenční Nově se navíc sobotní přenos České Miss kryl s prvním živým "vyřazovacím" semifinále talentové soutěže Česko-Slovenská SuperStar.

Tu v sobotu večer vidělo 874 tisíc diváků. Vítězem večera je pak zcela překvapivě zábavní cyklus Zázraky přírody, který ve veřejnoprávní ČT1 vidělo 995 tisíc diváků.

Donutil je jistota

Z hlediska celkové sledovanosti uplynulého víkendu se navíc znovu potvrdilo, že tuzemský divák je především loajální k původní české produkci s oblíbenými českými herci, byť jde už o pořady desetkrát reprízované.

Milionovou sledovanost, o niž dlouho usiluje třeba SuperStar (a dosáhla na ni těsně teprve v neděli), snadno překonal Zdeněk Troška s komediálním Kameňákem (v pátek večer na Nově sledovanost 1,14 milionu diváků) a především nedělní pásmo povídek 3 plus 1 s Miroslavem Donutilem.

Zdánlivě okoukaný formát tuto neděli na ČT1 v prime-time opět nalákal přes 1,63 milionu dospělých diváků.