Osmdesátiletá Nefissa Yesufová měla v neděli letět z Atlanty do Washingtonu. Místo toho však přistála na asi 600 km vzdáleném letišti v Charlotte, kde na ni nikdo nečekal. Zaměstnanci Delta Air Lines jí totiž omylem dali palubní vstupenku někoho jiného. O případu informovala televize CNN.

„V půl páté nám volali z letiště: Vaše babička je na výdeji zavazadel. Kde jste?“ vyprávěla reportérům Melika Ademová, vnučka ztracené paní, která prý plakala. Babička Ademové je z Etiopie a nemluví anglicky.

Incident nyní vyšetřuje Úřad pro bezpečnost v dopravě (TSA), jehož zaměstnanci musí vždy před nástupem pasažéra do letadla porovnat palubní vstupenku s řidičským průkazem nebo jiným dokladem s fotografií cestujícího.

Odyssea vyděšené Yesufové skončila ještě týž večer, kdy se shledala s rodinou.

 

Vepřová šunka pro židovské pasažéry

Nepříjemné překvapení zažili počátkem tohoto měsíce také cestující společnosti EasyJet na lince z Londýna do Tel Avivu. Posádka převážně židovským pasažérům nabídla jen sendiče se šunkou nebo slaninou.

„Bylo to trochu necitlivé. Pokud rozšiřují linky na Blízký východ, potřebovali by lekci kulturního povědomí,“ řekl listu The Jewish Chronicle 25letý Victor Kaufman. „Vepřové nejedí jen židé, ale také muslimové,“ vzkázal aerolinkám rozčilený cestující, který zůstal čtyři a půl hodiny o hladu.

EasyJet se vzápětí cestujícím omluvil s tím, že udělá vše pro to, aby se podobný incident už neopakoval. Nedopatření prý vzniklo tím, že v Londýně naložili zaměstnanci nesprávný kontejner s jídlem.

Do Tel Avivu začal EasyJet létat v listopadu s tím, že na této lince bude servírovat pouze košer pokrmy.